‘FOTOĞRAF HEM BİR DURUŞ HEM DE BİR BAKIŞTIR’.

2010 yılında Türkiye Basketbol Federasyonu’nda fotoğraf editörü ve resmi fotoğrafçı olarak işe başladım. 2016 yılında Uluslararası Basketbol Federasyonu’nun (FIBA) Türkiye resmi fotoğrafçısı oldum. Türkiye’nin ilk FIBA resmi fotoğrafçısıyım. Halen FIBA ile birlikte çalışmaya devam ediyorum. Uluslararası organizasyonların Türkiye ayağında ve yurt dışı organizasyonlarda fotoğrafçı olarak görev yapıyorum.

Benim öncelikli görevim Basketbol Milli Takımları, daha sonra önem sırasına göre diğer işler geliyor. Milli takımlar bazında dünya şampiyonaları, Avrupa şampiyonaları gibi uluslararası organizasyonları Türkiye’de ve yurt dışında takip ediyorum.

TBF bünyesindeki bütün yapı ve organizasyonlarda fotoğraf çekmek, arşiv yapmak, yayına hazırlamak fotoğrafla ilgili iş takiplerini yapmak benim görevim.

 

AHMET TOKYAY KİMDİR 

09 Temmuz 1981’de Zonguldak’ta doğdu. Eski adıyla Zonguldak Fener Lisesi’nde ilk fotoğraf sergisini açtı. Aynı yıl ilk fotoğraf ödülünü aldı. Eğitim hayatını Zonguldak’ta tamamladı. 14 Ağustos 1999 yılında ATV Zonguldak bürosunda kameraman olarak çalışmaya başladı. Daha sonra Doğan Haber Ajansı ve Anadolu Ajansı Zonguldak bürolarında foto muhabir, editör ve kameraman olarak çalıştı. 2006 yılında İstanbul’a mesleki kariyeri için gitti. 2006-2008 yılları arasında Galatasaray dergisinde foto muhabir olarak çalıştı. 2010 yılında Türkiye Basketbol Federasyonu’nda çalışmaya başladı ve halen devam ediyor. Bugüne kadar 60’ın üzerinde karma ve kişisel sergi açtı, slayt gösterisi yaptı.

Röportaj: Tolga Adanalı 

AZ IŞIK VE BOŞ SALON BÜYÜK SORUN

Basketbol fotoğrafı çekmek, spor fotoğrafçılığında en zor branşlar arasında olmadığı kesin. Ancak doğru açıdan harika fotoğraflar çıkacağı da kesin. Öncelikle fotoğrafın ışık olduğunu düşünürsek ilk sıkıntı burada başlıyor. Çünkü bazı salonlarda ışık sorunu oldukça fazla. Her ne kadar yeni nesil makinelerle bunları aşabilseniz de bu seferde gren sorunu çıkıyor. Tabi ki Sinan Erdem gibi büyük ve uluslararası basketbol müsabakalarının oynandığı salonlarda bunları yaşamıyorsunuz. Bunun önüne geçmek için yapacağınız iş diyafram ve enstantane kazanmak. Bunun için de seyirci tribünlerinde yer varsa eğer olabildiğince fotoğrafı yukarıdan çekerek enstantane ve diyafram kazanabiliriz. Diğer bir zorluk da seyircinin az olduğu salonlar. Fotoğrafların arkasının boş olması fotoğrafın etkinliğini azaltıyor. Duygusunu yok ediyor. Bunu önlemek için de yine yukarıdan aşağıya doğru tribünden çekmek daha mantıklı oluyor.

ADRENALİN VE HEYECAN

2010 Dünya Şampiyonası… Hem TBF’ye yeni başlamıştım hem de daha toy zamanlarımdı. Benim için ilk uluslararası organizasyondu. Dünya şampiyonası olunca heyecan ve adrenalin günlerce sizinle. Bir de milli takım fotoğrafçısı unvanınız var. ‘Ya bir şey kaçırırsam ya çekemezsem’ gibi tatlı acı bir heyecandı.

Hayatımda unutamayacağım bir an var. İlk haberim kendi akrabamın şehit cenazesi oldu. Onun görüntülerini çekmek gerçekten zordu.

 

‘’7 YIL BOYUNCA ZONGULDAK MADEN OCAKLARINI FOTOĞRAFLADIM’’

Zonguldak’ta yaşarken çeşitli çalışmalarım oldu. Hatta hayatımın en üretken ve verimli yıllarıydı. Yaklaşık 7 yıl boyunca Zonguldak maden ocaklarını fotoğrafladım. Bununla ilgili Türkiye’de farklı illerde pek çok kez fotoğraf sergisi açtım. Hatta madenciler serisinden birkaç fotoğrafım da farklı dönemlerde çeşitli ödüller aldı.

Zonguldak’ta yaşadığım yıllarım benim için en güzel, saf ve bir o kadar da üretken yıllardı. Çünkü İstanbul’un hareketli hayatına girmeden önce her şey daha başkaydı. Daha hızlı ve daha çok proje üretebiliyordum. Para kazanmak için fotoğraf çekmek dışında da pek çok fotoğraf çekebiliyordum. Sanırım İstanbul bunu biraz kısıtlıyor.

’FOTOĞRAF HEM BİR DURUŞ HEM DE BİR BAKIŞTIR’’

Uzun vadede kendi markamı yaratmak ve bu yönde medya iletişim alanında ilerlemek istiyorum. Bunun için kendi ekibimi oluşturup güzel işler yapmayı hedefliyorum. Çünkü fotoğraf hem bir duruş hem de bir bakıştır. Bir tavrı vardır ve içinde bir karakter gösterir. Bende kendi tarzım ve duruşumla ileride iş hayatı dışında sanat hayatına da nefes vermek isterim. Güzel projeler ve sergilerle insanlara kendi gözümden bir şeyler anlatmak istiyorum. Bunlar için çalışmalara başladım ve ufak adımlarla ilerliyorum. Ama kısa zamanda güzel adımlar atacağıma olan inancım tam.

 

 

 

EKİPMAN LİSTENDE NELER VAR?

2 Adet 1DX mark II

1 Adet 300 mm

1 Adet 70-200 f:2.8

1 Adet 24-70 f:2.8

2 Adet 1200’lük paraflaş ışığı

2 Adet 600’lük paraflaş ışığı

4 Adet 500’lük paraflaş ışığı

Aynı zamanda stüdyo çekimlerinde kullanılan diğer ekipmanlar.