‘KOLEKTİF AJANSLAR’

Türkiye’de sayıları gittikçe artan, haber ve belgesel fotoğraf alanında yaptıkları çalışmalarla dünyanın saygın medya kuruluşlarında yer almayı başaran “kolektif ajanslar”… Batıda 1940’lı yıllarda ortaya çıkan kolektif ajansların Türkiye’deki başlangıcı ise 2 binli yılların başı. Serbest fotoğrafçıların hem bağımsız olup hem de ürettiğini örgütlü bir yapı üzerinden pazarlama şansını yakaladığı kolektif ajansların ortaya çıkış nedenlerinin başında, foto muhabirinin ürettiğinin üzerinde söz sahibi olma ve bir yere bağımlı olmadan özgürce çalışma isteği geliyor. Türkiye’deki en iyi örneklerinden, Nar Photos’dan Özcan Yurdalan ve Mehmet Kaçmaz Depo Photos’dan Abdurrahman Antakyalı ve Le Journal’den Cloe Kerhous ile kolektif ajansların ortaya çıkış nedenlerini ve bu yeni oluşumların geleceğini konuştuk.

‘Fotoğraf Haberdir, Haber Fotoğraftır.’

http://www.tfmd.org.tr/dergi/fotograf-haberdir-haber-fotograftir.

“DEPO İhtiyaçtan Doğdu”

http://www.tfmd.org.tr/dergi/depo-ihtiyactan-dogdu

“Le Journal’i Bağımsız Fotoğrafçılar Kurdu”

http://www.tfmd.org.tr/dergi/le-journali-bagimsiz-fotografcilar-kurdu

“Bu Bağımsız Yapıların Nasıl Ayakta Kalacağı Temel Sorun”

http://www.tfmd.org.tr/dergi/bu-bagimsiz-yapilarin-nasil-ayakta-kalacagi-temel-sorun